Wat zijn de retourvoorwaarden?
Is het artikel toch niet wat je zocht en is het artikel in de originele staat en voldoet het aan de retourvoorwaarden? Dan kun je het artikel binnen 30 dagen aanmelden als retour in ons Y-not Retourportaal en de retourinstructies volgen.
Retourvoorwaarden
- Je mag een artikel aanraken en bekijken, zoals je dat ook in een winkel zou doen. Gebruik het artikel niet meer dan nodig als je nog niet zeker weet of je het wilt houden.
- Open de verpakking zorgvuldig voor inspectie. Schade aan de verpakking kan voorkomen dat je een volledige terugbetaling krijgt.
- Retourkosten zijn voor eigen rekening. Retourzendingen worden gefotografeerd voor staat beoordeling en eventuele waardevermindering.
- Zorg ervoor dat de artikelen die je retourneert (indien mogelijk) in de originele verpakking zitten en dat alle labels eraan zitten. De barcode op de verpakking zorgt ervoor dat wij je retour kunnen verwerken.
- Bewaar het verzendbewijs goed. Dit dient als bewijs dat je het pakket hebt geretourneerd.
Voor de eventuele waardevermindering die ontstaat omdat je het artikel op een andere manier hebt gebruikt dan je in een winkel zou doen, mogen we je aansprakelijk stellen.
Uitzonderingen op retourneren
Je kunt ten allen tijde het product retourneren, maar wij kunnen in de volgende gevallen het aankoopbedrag niet volledig crediteren:
- Artikelen die langer dan 30 dagen geleden geleverd zijn
- Artikelen die gebruikt, beschadigd of incompleet zijn
- Artikelen waarvan de verpakking ontbreekt of beschadigd is
Voor het beoordelen van het product is het verwijderen van de verpakking niet nodig. Indien je het materiaal van het product verder wilt controleren, adviseren wij om de verpakking netjes open te maken zodat je de stof kunt voelen. Haal het product niet volledig uit de verpakking, omdat wij dan niet kunnen controleren of het is gebruikt. Van ieder ontvangen retour-artikel maken wij een foto in het magazijn om de staat van de geretourneerde artikelen te beoordelen. Is het artikel toch gebruikt of uit de verpakking gehaald? We bekijken de staat van je product en bepalen dan de waardevermindering.
Hoe maak ik gebruik van mijn herroepingsrecht?
Door gebruik te maken van het retourproces, maak je al gebruik van je herroepingsrecht. Daarnaast kun je het herroepingsformulier invullen en opsturen. Link voor model herroepingsformulier.
Retourkosten
Voor het retourneren van artikelen met DHL of PostNL betaal je €5,95 (€6,95 voor Printless). De retourkosten betaal je met iDEAL tijdens het aanmelden van je retour in ons Y-not Retourportaal.
Retourneren van boxsprings, matrassen en topdekmatrassen
Voor het retourneren van boxsprings, matrassen en topdekmatrassen gelden de volgende aanvullende voorwaarden:
Indien je een boxspring, matras of topdekmatras wenst te retourneren of te ruilen, mail ons dan de volgende gegevens. Een medewerker van de klantenservice neemt vervolgens spoedig contact met je op om het retour in behandeling te nemen. Retourneren is gratis indien dit binnen 14 dagen na levering gebeurt.
Retour aanvraag boxsprings en matrassen
Indien je een boxspring of matras wenst te retourneren of te ruilen, vul dan onderstaande gegevens in en mail deze naar klantenservice@ynot-dreambig.nl. Een medewerker van de klantenservice neemt spoedig contact met je op.
- Naam: *
- Ordernummer: *
- Aankoopdatum: * (dd-mm-yyyy)
- E-mailadres: *
- Telefoonnummer: *
- Voeg een foto toe van het artikel dat je wenst te retourneren: *
- Reden van het retour: *
Goed om te weten:
Voor de zekerheid, controleer alstublieft nogmaals de afmetingen van het hoofdbord en andere onderdelen van de boxspring om ervoor te zorgen dat deze passen in de ruimte waar je de boxspring wilt plaatsen, zoals bijvoorbeeld het trapgat. De klant is zelf verantwoordelijk voor het controleren van de afmetingen in de woning conform de specificaties die worden aangegeven op onze website. Als bij levering blijkt dat de bezorgers niet kunnen bezorgen omdat de klant dit niet goed heeft gecontroleerd, kunnen de kosten van de bezorging alsnog aan de klant worden doorberekend.
Vraag niet beantwoord?
Heb je toch nog vragen of opmerkingen betreft het retourneren? Neem dan gerust contact met ons op. We helpen je graag verder.